Een blad papier

pieces-of-paper-on-desk_1232-745

De eerste les Duits van het nieuwe schooljaar: “Neem een blad papier en … maak een toren“. Verbaasde gezichten alom. Sommige leerlingen zetten zich meteen aan het werk en hadden in een mum van tijd een toren klaar, andere keken hulpeloos om zich heen en wisten niet goed hoe ze de opdracht zouden aanpakken. Sommigen stelden vragen over

het gebruik van een schaar, papier, lijm of nietjes. Drie minuten later ‘Schluß’. De leerkracht vroeg om elkaars werk te bewonderen.   Er verschenen platte torens, stabiele en onstabiele torens, artistieke torens, puntige tor

ens, eenvoudige maar hoge torens, zelfs de Empire State Building pronkte trots tussen alle torens.

Het toont aan dat elke leerling zijn eigenheid heeft, zijn eigen manier van aanpak en talenten. Als leerkracht heb ik hier alle begrip voor en besef dat met stimulerende feedback leerlingen hun leerkansen makkelijker grijpen.

Torenhoge verwachtingen heb ik om er dit schooljaar een fantastisch jaar van te maken en de leerlingen optimaal voor te bereiden op het leven in onze hedendaagse, multilinguale samenleving.

Kati Naessens                                                                                                                             leerkracht Duits en Spaans

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .